IKS' Medarbejderportal

Interne nyheder


20.09.2019 | Navne

Anne Eggert Stevns – New PhD student at the Department of Philosophy and History of Ideas

Anne will be working on a project about Murdoch as a modern existential philosophical reply to what Zygmunt Bauman has called the ‘overdetermined’ and misunderstood ideal of personal freedom through self-assertive consumerism in modern Western societies.

06.09.2019 | Navne

Somogy Varga - New Professor at the Department of Philosophy and History of Ideas

As of 1 August 2019, We are happy to welcome Somogy Varga to the School of Culture and Society as Professor in Philosophy.

06.09.2019 | Navne

Professor Marianne Pade vender hjem til Aarhus Universitet og IKS.

Efter 8 års ophold ved det Danske Institut i Rom er Professor Marianne Pade nu hjemvendt til Institut for Kultur og Samfund - Afdeling for Historie og Klassiske Studier.

06.09.2019 | Navne

Anna Becker - New Professor (MSO) at the School of Culture and Society

We are happy to welcome Anna Becker as Professor MSO at the Department of Philosophy and History of Ideas.

Viser resultater 37 til 40 ud af 440

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Genveje


Ny medarbejder

Velkommen som ny medarbejder ved Institut for Kultur og Samfund. Vi har udarbejdet en lille velkomstbrochure, som kan give dig svar på nogle af de mange spørgsmål, du har som nyansat på instituttet.

Du er naturligvis altid velkommen til at rette henvendelse til sekretariatet, hvis du har yderligere spørgsmål.

Hjælp til konferencer

Arts konferenceservice

Arts Kommunikation yder støtte ved konferencer med minimum 25 deltagere. / Arts Communication offers support in connection with conferences with a minimum of 25 participants.

Kontakt: Gitte Grønning Munk
mail: ggm@au.dk, tlf.: 8715 3256

Se hvad Arts konferencestøtte kan hjælpe dig med

Ved konferencer med færre end 25 deltagere kan IKS sekretariat være behjælpelig med følgende opgaver / For conferences with less than 25 participants CAS secretariat can assist with the following tasks:

Download opgavelisten her. Download English version here.

Rejser og Rejseforsikring

Forsikringskort rekvireres ved henvendelse til Camilla Dimke (camilladimke@cas.au.dk).

Rejser skal godkendes af Institutleder af hensyn til forsikringsdækning. Send en mail til head.cas@au.dk med oplysning om rejseformål, rejseperiode og destination.

  • Download Arts særlige rejseregler her.

Retningslinjer for brug af Airbnb, Gomore o.lign.

Institut for Kultur og Samfund har besluttet følgende generelle retningslinjer vedr. brug af private udbydere af kørsel og overnatning ved rejser og ophold. Retningslinjerne gælder for alle instituttets medarbejdere:

Rejser kan ikke foregå ved samkørsel eller privat udlejning af biler som f.eks. formid­let på internetportalen GoMore eller tilsvarende. Instituttet anser ikke, at der er til­strækkelig personsikkerhed eller sikkerheden for transport i disse udbud. Udgifter hertil kan derfor som udgangspunkt ikke afregnes.
Overnatninger i Danmark arrangeres i henhold til hotelaftalen og kan ikke foregå ved private udbydere som f.eks. annonceret via internetportalen Airbnb eller tilsvarende.
Ved overnatninger i udlandet er det op til medarbejderne at vurdere, hvilken form for overnatning de vil arrangere - inden for rammerne af de relevante hoteldispositions­beløb i Tjenesterejseaftalen.

Sprogservice

Sprogservice, Arts tilbyder en bred vifte af sproglige ydelser til fakultetets ansatte:

  • Sproglig revision på engelsk – fra let korrektur til mere omfattende revision
  • Oversættelse (primært DK-ENG)
  • Udvikling og kvalitetssikring af terminologi
  • Sproglig sparring på både skriftlige og mundtlige opgaver på engelsk

Find yderligere oplysninger her.

Til undervisere

Instituttets side om Uddannelse er blevet lukket og er erstattet af en fælles Arts hjemmeside målrettet undervisere på Arts. Du finder den fælles hjemmeside her. 

Spørgsmål kan rettes til: 

Uddannelseskonsulent Peter Sloth Thuborg
Uddannelseskonsulent Terkel Rørkær Sigh