IKS' Medarbejderportal

Interne nyheder


27.05.2020 | Navne

Priyanka Jha - New podtdoc at the Department of Philosophy and History of Ideas

Priyanka Jha will be Affiliated the research project “An Intellectual History of Global Inequality, 1960-2015” led by Associate Professor Christian Olaf Christiansen

20.05.2020 | Arts

Millioner i forskningsstøtte til projekter på Arts

Danmarks Frie Forskningsfond har uddelt sin støtte for 2020. Næsten halvdelen af årets bevillinger inden for Kultur og Kommunikation er blevet givet til forskere ved Arts.

15.05.2020 | Arts

Hvad betyder fase 2 af genåbningen for studerende, undervisere og eksaminatorer ved Arts?

Fase to af genåbningen af landet har givet os en mulighed for atter at få gang i de fysiske aktiviteter på fakultetet. Prodekan for uddannelse Niels Lehmann orienterer om, hvad det betyder for studerende og undervisere ved Arts.

14.05.2020 | Arts

Nyhedsbrev fra Dekanen

Dekan Johnny Laursen orienterer om den gradvise genåbning, og Arts’ forventninger til den næste tid.

Viser resultater 13 til 16 ud af 440

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Genveje


Ny medarbejder

Velkommen som ny medarbejder ved Institut for Kultur og Samfund. Vi har udarbejdet en lille velkomstbrochure, som kan give dig svar på nogle af de mange spørgsmål, du har som nyansat på instituttet.

Du er naturligvis altid velkommen til at rette henvendelse til sekretariatet, hvis du har yderligere spørgsmål.

Hjælp til konferencer

Arts konferenceservice

Arts Kommunikation yder støtte ved konferencer med minimum 25 deltagere. / Arts Communication offers support in connection with conferences with a minimum of 25 participants.

Kontakt: Gitte Grønning Munk
mail: ggm@au.dk, tlf.: 8715 3256

Se hvad Arts konferencestøtte kan hjælpe dig med

Ved konferencer med færre end 25 deltagere kan IKS sekretariat være behjælpelig med følgende opgaver / For conferences with less than 25 participants CAS secretariat can assist with the following tasks:

Download opgavelisten her. Download English version here.

Rejser og Rejseforsikring

Forsikringskort rekvireres ved henvendelse til Camilla Dimke (camilladimke@cas.au.dk).

Rejser skal godkendes af Institutleder af hensyn til forsikringsdækning. Send en mail til head.cas@au.dk med oplysning om rejseformål, rejseperiode og destination.

  • Download Arts særlige rejseregler her.

Retningslinjer for brug af Airbnb, Gomore o.lign.

Institut for Kultur og Samfund har besluttet følgende generelle retningslinjer vedr. brug af private udbydere af kørsel og overnatning ved rejser og ophold. Retningslinjerne gælder for alle instituttets medarbejdere:

Rejser kan ikke foregå ved samkørsel eller privat udlejning af biler som f.eks. formid­let på internetportalen GoMore eller tilsvarende. Instituttet anser ikke, at der er til­strækkelig personsikkerhed eller sikkerheden for transport i disse udbud. Udgifter hertil kan derfor som udgangspunkt ikke afregnes.
Overnatninger i Danmark arrangeres i henhold til hotelaftalen og kan ikke foregå ved private udbydere som f.eks. annonceret via internetportalen Airbnb eller tilsvarende.
Ved overnatninger i udlandet er det op til medarbejderne at vurdere, hvilken form for overnatning de vil arrangere - inden for rammerne af de relevante hoteldispositions­beløb i Tjenesterejseaftalen.

Sprogservice

Sprogservice, Arts tilbyder en bred vifte af sproglige ydelser til fakultetets ansatte:

  • Sproglig revision på engelsk – fra let korrektur til mere omfattende revision
  • Oversættelse (primært DK-ENG)
  • Udvikling og kvalitetssikring af terminologi
  • Sproglig sparring på både skriftlige og mundtlige opgaver på engelsk

Find yderligere oplysninger her.

Til undervisere

Instituttets side om Uddannelse er blevet lukket og er erstattet af en fælles Arts hjemmeside målrettet undervisere på Arts. Du finder den fælles hjemmeside her. 

Spørgsmål kan rettes til: 

Uddannelseskonsulent Peter Sloth Thuborg
Uddannelseskonsulent Terkel Rørkær Sigh