Theiss Bendixen - Ny phd ved afdeling for Religionsvidenskab

Theiss er indskrevet fra 1. januar 2020 og skal arbejde med projektet: “Accounting for Cross-Cultural Variation in Beliefs about Gods’ Minds”.

Theiss er uddannet psykolog fra Aarhus Universitet og ansættes under vejledning af Benjamin Purzycki i projektet “Accounting for Cross-Cultural Variation in Beliefs about Gods’ Minds”. Projektet handler kort sagt om at forstå, hvorfor forestillinger om guders interesser - især i det moralske domæne - varierer verden over. Dette overordnede spørgsmål vil blive forsøgt besvaret ved hjælp af et stort tværkulturelt datasæt samt et økonomisk spil-eksperiment. Projektet vil gøre os klogere på, hvordan religioner udvikler sig til at tjene vigtige samfundsmæssige funktioner, samt på hvilken rolle religioner således kan have spillet i menneskets evolutionære historie.

Kontakt:

Theiss Bendixen