Søren Schack Andersen - Ny PhD studerende ved afdelingen for Filosofi og Idehistorie

Søren starter 1 februar 2017 som PhD studerende ved Institut for Kultur og Samfund med projektet: ’The Dimensions of the Uncanny Valley’

Jeg er BA i filosofi og Kognitiv Semiotik, samt MA i Filosofi, begge fra Aarhus Universitet. Mit Ph.d. projekt har titlen ’The Dimensions of the Uncanny Valley’ og omhandler forholdet mellem mennesker og robotter, nærmere bestemt det ”kendte-ukendte” i mødet med Androider der ikke umiddelbart kan skelnes fra et rigtigt menneske. Til dette tager jeg udgangspunkt i Moris ’The Uncanny Valley’ – en hypotese der beskriver netop dette forhold mellem mennesker og robotter – og vil forsøge, ved hjælp af empiriske undersøgelser, at identificere de dimensionale aspekter af dette Uncanny Valley fænomen.