Jon Reinhardt-Larsen - Ny Ph.d. ved afdeling for Historie og Klassiske Studier

Jon Reinhardt-Larsen vil arbejde på et projekt omhandlende sovjetisk udenrigspolitik i perioden 1917-39 med særlig henblik på relationerne til Folkeforbundet.

Jon er dobbeltkandidat i Historie og Russisk fra Københavns Universitet. Han arbejder med international politisk historie i det 20. århundrede med særligt fokus Sovjetunionen/Rusland. Han har skrevet specialer om Sovjetunionens engagement i Den Spanske Borgerkrig og det fransk-sovjetisk forhold i 1930’erne. Hans ph.d.-forskning omhandler sovjetisk udenrigspolitik i perioden 1917-39 med særlig henblik på relationerne til Folkeforbundet. Med udgangspunkt i New Diplomatic History undersøger han de lavere stående politiske aktørers (markarbejderne) indflydelse på udformningen og implementeringen af sovjetisk udenrigspolitik. Han er desuden redaktør på Magasinet rØST, der er et onlinemedie dedikeret til at bringe analyserende journalistiske artikler om Central- og Østeuropa.