Daniel Nykjær Andersen modtager rejselegat

Klassisk arkæologistuderende, Daniel Nykjær Andersen, modtager Dronning Margrethe II's rejselegat

Daniel Nykjær Andersen færdiggjorde i sommeren 2017 sin bacheloruddannelse i Klassisk Arkæologi med tilvalg i Viking Studies på Aarhus Universitet. Hans bacheloropgave, der omhandlede Aurelians bymur i Rom, er blevet bedømt med karakteren 12.

Daniel Nykjær Andersen har allerede, inden han påbegyndte sine studier, deltaget i udgravninger i Danmark. I løbet af sin studietid har han deltaget i feltarbejde forskellige steder i Grækenland, og han har været medarrangør af en studietur til Sardinien. Han har endvidere været meget aktiv i fagmiljøet som tutor, studenterrepræsentant i Uddannelsesnævnet for Historie og Klassiske Studier og som instruktor i Klassisk Arkæologi.

Daniel Nykjær Andersen er meget bredt orienteret og betegnes som en vidende, engageret og usædvanlig lovende studerende. Han fordyber sig i studiet men har også stor viden om emner, der ligger ud over den snævre faggrænse.

Daniel Nykjær Andersen har planer om at bruge rejselegatet til at fordybe sig i Italiens arkæologi – dels ved at deltage i udgravninger og dels gennem en længere studierejse i Italien.

Hør Daniel og de øvrige prismodtageres råd til andre studerende: